De designteams van Beroepsgerichte didactiek hebben tijdens de leerdeelsessie op 12 juni 2018 laten zien waar zij trots op zijn. Wat is er voor het onderwijs ontwikkeld? Wat is de meerwaarde voor studenten en docenten? Welke doelen zijn er bereikt? Studenten van RijnIJssel hebben vragen gesteld en een informatiefilmpje gemaakt. Doordat studenten, docenten en onderzoekers met elkaar in gesprek gingen is het ontwerp verder aangescherpt. Tijdens de nabespreking zei Francesca Giesberts, student RijnIJssel: “Het doet mij goed om te zien dat docenten van elkaar willen leren en nieuwe dingen ontwikkelen voor het onderwijs.”
Enkele voorbeelden van wat designteam ontwerpen en volgend schooljaar al in de praktijk gaan brengen
Helicon en de Leijgraaf Excellentieprogramma ‘Ecotoxicologie’
RijnIJssel Rubrics voor Onderwijs Assistenten en Pedagogisch Werk, CIOS, profilering nieuw kwalificaties Sport, Bewegen en Gezondheid
ROC Nijmegen Leerafdeling Toekomstige Zorgprofessionals in het maasziekenhuis
ROC A12 Oriëntatie Werkvelden in en met de praktijk
HAN ILS Ontwerp voor Leraren in opleiding (LIO) om Betekenisvol Beroepsonderwijs te geven
Graafschap College Begeleidingsrollen Hybride leeromgeving Sport en Bewegen